Helsingin urheiluratsastajat ry:n (HUR) tarkoituksena on edistää ratsastusurheilua ja -harrastusta järjestämällä jäsenilleen mahdollisuuden hevosten yksilölliseen hoitoon sekä ratsastus- ja  hevostaitojen kehittämiseen. Yhdistys tarjoaa edullisia valmennus-, koulutus- sekä hevostenmajoitusmahdollisuuksia hevosharrastajille ikään, sukupuoleen ja taitotasoon katsomatta.  Varsinainen jäsenistö koostuu 19 hevosen omistajista.

Tallimme sijaitsevat Sipoon Nevaksessa, Nevas Gårdin tiloissa, jossa on hyvät puitteet harrastamiseen ja treenaamiseen. Nevas Gårdin tallikokonaisuus koostuu kolmesta eri tallirakennuksesta, lisäksi tilalta löytyy täysipitkä maneesi, iso kenttä, kävelykone, juoksutusympyrä ja hyvät maastot sekä hiekkapohjaiset tarhat. Kesäisin on myös laitumet joko yksin tai laumassa. Nämä kaikki ovat tietenkin myös HUR:n varsinaisten jäsenten käytössä.

Jäsenten hevoset majoittuvat kahdessa tallirakennuksessa ns. osastoittain jolloin tallin tunnelma pysyy mukavan kotoisena ja hevoset saavat myös omaa rauhaa. Talleista löytyy kuivatushuoneet ja vesiboxit sekä omat satulahuoneet, joissa jokaisella on omat varustekaapit. Hevoset tarhaavat yksin tai kaverin kanssa omistajien toiveiden mukaisesti puolipäivää tai koko päivän. Heinät ruokitaan neljä kertaa päivässä ja heinäksi voi valita joko kuivaheinän tai esikuivattua säilöheinää. Väkirehut jaetaan kaksi kertaa vuorokaudessa.

Tallimme toimii ns. puolihoitoperiaatteella. Arkisin (klo 7-16) hevosiamme hoitaa ammattitaitoinen tallityöntekijä, ilta- ja viikonloppuvuorot jaetaan varsinaisten jäsenten kesken. Onneksi tallityöt eivät käy liian raskaaksi hoitaa, koska meitä jäseniä on sen verran monta ettei vuoroja tule liian usein. Vapaa-aikaa siis jää muuhunkin elämään vai onko sitä edes hevosenomistajilla?!

Parasta tällaisessa toiminnassa on se, että saamme harrastaa hyvässä porukassa yhdessä tekemisen meiningillä, opimme tuntemaan hevosemme paremmin ja pystymme vaikuttamaan hevostemme hoitoon sekä hyvinvointiin. Meille on tärkeää yhteisöllisyys, toistemme kannustaminen ja auttaminen. Apua saa aina! Teemme yhdessä talliyhteisöstä viihtyisän.

Tallin päiväjärjestys:

klo 7 aamuheinät, väkirehut noin puolen tunnin päästä

klo 9 mennessä kaikki hevoset ovat ulkona tarhoissa

klo 11.30 aamupäivän heinät

klo 15-16 iltapäivällä sisälle haluavat haetaan sisälle ja jaetaan iltapäiväheinät

klo 19 hevoset tulevat sisään ja saavat välipalaheinät

klo 20.45 iltaheinät ja hetken päästä väkirehut